Bel ons direct (030 228 16 58)

Medewerkers aan het woord

Medewerkers aan het woord

Waarom werken bij BM?


 

Werken in de controlepraktijk

Enkele vragen aan Suzanne Kardol

 

Suzanne, hoe ben jij dan bij BM terechtgekomen?

"Na werkzaam te zijn geweest bij een grote accountantsorganisatie en een middelgrote accountantsorganisatie heb ik de overstap gemaakt naar een klein kantoor, naar Boonzaaijer & Merkus. Ik leerde de organisatie kennen door mijn studiegenootje Leanne. Sinds februari 2018 (toen ik hier kwam werken), voel ik me thuis. Hier ben ik gewoon Suzanne, ik word gewaardeerd om wie ik ben en ik kreeg heel snel veel verantwoordelijkheid. Zo heb ik nu veel meer klantcontact, een van de dingen die ik het leukste vind aan dit werk. En hoe leuk is het als een DGA even binnen komt lopen om een praatje te maken!

Wat vind je verder mooi aan het werken bij BM? 

Naast ruimte om mijn kennis uit te breiden in de diepte, is er ook ruimte om mijn kennis uit te breiden in de breedte. Ik houd me voornamelijk bezig met controleopdrachten, maar daarnaast is er ook ruimte om samenstelopdrachten uit te voeren en ik heb zelfs diverse aangiftes vennootschapsbelasting verzorgd. Door deze mix aan werkzaamheden kan ik leren van verschillende collega's. Die afwisseling maakt het werk hier heel leuk. Dat ik mijn praktijkstage tot registeraccountant hier ook gewoon af kan ronden is super fijn! We werken met een zeer gemêleerd gezelschap, maar er is plek voor iedereen. Dat maakt de sfeer op kantoor heel fijn. Het is net of er geen deuren zijn, ik kan zo bij iedereen binnen stappen als ik vragen heb en als ik een idee heb, wordt daar serieus over nagedacht. De partner bellen met een vraag is de normaalste zaak van de wereld, dat was nieuw voor mij. "

 

Werken in de samenstelpraktijk

Enkele vragen aan Koen van Doornik

 

Koen, waarom werk jij al zo'n lange tijd bij BM?

Voor mij staat plezier en lerend vermogen in je werk voorop! In al die jaren bij BM geniet ik nog steeds elke dag als ik met mijn werk bezig ben en nog steeds groei ik in mijn werk. Daarnaast heerst er een prettige en professionele werksfeer bij BM en er is volop ruimte om met collega's te sparren over vakinhoudelijke vraagstukken. Ook de enorme vrijheid die je als werknemer binnen BM hebt, zie ik als groot voordeel ten opzichte van andere accountantskantoren. Bij BM gaat alles op basis van vertrouwen. Je kan zelf je dag en uren indelen; je mag 1 dag in de week thuiswerken en kan gaan en staan waar je wilt. Ook de kleinschaligheid en daarmee de korte communicatielijnen binnen BM zijn prettig. Ik kan altijd bij de vennoten binnenlopen voor vragen en/of overleg.

Kan je iets vertellen over je rol binnen BM t.o.v. de relatie met klanten?

Mijn rol binnen BM is heel divers. Zo houd ik me dagelijks bezig met het verzorgen van (complexe) jaarrekeningen, fiscale aangiftes, het aansturen van (junior) assistent accountants en heb ik dagelijks veel contact met klanten. Dat laatste is voor mij zeer belangrijk om plezier in mijn werk te hebben. Het contact met klanten zowel face tot face als telefonisch of per mail is iets waar ik blij van word en deze ruimte wordt bij BM volop geboden. Het helpen en tevredenstellen van klanten is een uitdaging die ik elke dag aan ga om zo een meerwaarde te creëren voor de klant en een langetermijnrelatie op te bouwen. Het mooie in mijn rol is dan ook dat ik dicht bij de klant sta en wordt meegenomen in het ondernemerschap van klanten. Zo verbreed ik ook zelf mijn kennis aangezien de klanten van BM in veel verschillende branches actief zijn.

 

Nieuwsgierig geworden naar het werken bij BM? Check ook onze promo over doorgroeimogelijkheden van BM. En neem gerust contact met ons op!